عکس خودرو mvm x33 2021-05-03
ایکس 33 کراس اتومات X33 CROSS CVT + مشخصات فنی + تصاویر و ویدیو
اما نسل سوم آن که با نام X33S شناخته می شود خودرویی با طراحی قابل قبول و امکانات رفاهی زیاد است که می تواند حرف هایی برای زدن در مقابل رقبا داشته باشد. لازم به ذکر است مدیران خودرو نسخه توربوشارژ X33S را نیز رونمایی کرد که در تعداد محدود تولید شده و خودرویی تر و فرز تر از دیگر نسخه های X33S است. از نظر ظاهری این خودرو نسبت به نسخه های قبلی تفاوت های مشهود و مثبتی پیدا کرد. نمای جلو چراغ های اصلی کاملا کشیده و باریک طراحی شده و جلوپنجره نیز متصل به چراغ هاست.
در قسمت میانی داشبورد یک مانیتور برای دسترسی به سیستم مولتی مدیا خودرو قرار گرفته و پایین تر از آن کلید هایی پیانویی و یک فضای دو طبقه برای قرار دادن وسایل و گوشی موبایل قرار دارد. کنسول میانی نیز میزبان یک موس برای کنترل سیستم صوتی و همچنین کلید ترمز دستی برقی است. امویام X33 کراس اتوماتیک از یک موتور 3 سیلندر 1 لیتری توربو بهره میبرد که توانایی تولید 102 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می شوند. قابل ذکر است که مجموعه موتور و گیربکس این خودرو به طور کامل با X22 پرو اتوماتیک مشترک است. ام وی ام X33 یکی از محصولات شرکت مدیران خودرو است که در اصل می توان آن را اولین کراس اوور چینی در بازار ایران دانست.
روی داشبورد ام وی ام X33 Cross هم موارد جذابی مانند مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال، فرمان دی کات و طراحی دو رنگ دیده میشود و همان طرح دراگون اسکین هم دوباره تکرار شده است. ایکس 33 کراس از پلتفرم مشترک با X22 پرو بهره می برد که خود پلتفرم مشترکی با چری فالوین 2 یا همان MVM315 دارد. فالوین در سال 2009 با شرکت در تست های تصادف موسسه C-NCAP موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی شده بود. هرچند سال ها از آن تست گذشته و X33 کراس و چری فالوین هم دقیقا یک خودرو نیستند، با این حال می توان اطمینان نسبی داشت که این خودرو حداقل هایی را در زمینه ایمنی دارد. همچنین مدیران چهار ایربگ (سرنشینان جلو و جانبی) نیز برای محصول جدید خود در نظر گرفته است.
نمای جلو چراغ های اصلی فرم نسبتا گرد و بزرگی دارند که در کنار جلوپنجره نسبتا کوچک آن بیننده را سردرگم می کند. در نمای جانبی کمی شرایط عادی شده و یک ظاهر نسبتا ساده با کمی حجم پردازی مشخص است. همچنین نمای عقب ظاهری شبیه به نسل دوم تویوتا راو 4 دارد اما این کجا و آن کجا! شاید تنها جذابیت این نما وجود تایر زاپاس پشت درب صندوق باشد اما یک نکته منفی بیش از همه چیز به چشم می آید آن هم ناقص بودن سپر عقب که طراحی این خودرو را ناقص کرده است. سپر عقب در قسمت درب صندوق بدون برآمدگی طراحی شده و اصلا هماهنگ با قسمت های دیگر نیست. لازم به ذکر است نسخه جدید X33 اواخر سال 2010 رونمایی شد که در اصل فیس لیفتی برای نسل اول تیگو 3 بود.
این درحالی است که سال ۱۳۹۶، با پیشپرداخت ۳۰میلیون تومان یا مبلغ نقدی درحدود ۸۰میلیون تومان، امکان خرید X33 S اسپرت برای مصرفکننده ایرانی وجود داشت. جدیدترین ثبت نام مدیران خودرو برای این محصول، با اقساط ۱۲ تا ۶۰ ماهه برای حداکثر ۵۵ درصد قیمت است. ام وی ام X33 یک خودروی کراس اوور خانوادگی است که به عنوان اولین نماینده کشور پهناور چین در ایران در کلاس خودروهای کراس اوور پا به جاده های ایران گذاشت. نسل اول این خودرو توانست به واسطه نبود رقیبی هم قیمت فروش قابل قبولی را تجربه کند. اما اگر واقع بینانه بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم نسل اول و دوم ام وی ام X33 خودروهای چندان با کیفیتی نیستند و نمنونه های سالم آن اکنون بسیار کمیاب شدهاند.
قیمت X33 Cross CVT:1,083,200,000 تومان
ترمز دستی از طریق کنترل الکترونیکی انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که نیروی ترمز به طور یکنواخت به هر چرخ اعمال می شود و در نتیجه اثربخش عمل میکند. نورپردازی ۶۴ رنگ داخل که به شما اجازه می دهد محیط را شخصی سازی کنید و هر زمان که بخواهید آن را تغییر دهید. فرمان برقیای که سبکی و نرمی را در سرعتهای پایین و مهمتر از آن ثبات در سرعتهای بالا را برای راننده به ارمغان میآورد.
نسخه اول این خودرو از موتور 1 لیتری توربوشارژ 3 سیلندر 12 سوپاپه بهره میبرد که میتواند قدرتی برابر با 112 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتنمتر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس CVT به چرخها منتقل میشود. به گزارش کارمادیو، با نگاهی به تصاویر منتشرشده از داخل کابین این خودرو با تفاوت های فاحشی مواجه می شویم. به طور کلی میتوان گفت، کراس اوور جدید مدیران خودرو از فضای داخلی متفاوتی نسبت به ام وی ام X22 پرو بهره می گیرد.
بنابراین از نظر مشخصات فنی، ام وی ام X33 کراس دندهای و ام وی ام X22 پرو دندهای مشخصات فنی یکسانی دارند. البته طبق کاتالوگهای ارائهشده از سوی مدیران خودرو، پیشرانه در ایکس 33 کراس راندمان بالاتری تولید میکند. از نظر مشخصات فنی دیگر خبری از پیشرانه 2 لیتری قدیمی خانواده X33 نیست و اکنون می بینیم که این خودرو مشخصاتی مشابه به آریزو 5 جدید پیدا کرده است. قلب تپنده این خودروی کراس اوور یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که حداکثر می تواند 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با قابلیت شبیه سازی 9 سرعت به چرخ های جلو منتقل می شود. همین موارد سبب شده تا X33 توربو نسبت به دیگر اعضای خانواده شتاب بالاتر و مصرف پایین تری داشته باشد.
متاسفانه همچنان خبری از یک سپر کامل و زیبا نیست و تاثیرات منفی بر روی این بخش گذاشته است. نسل اول این خودرو برای اولین بار در سال 2005 در نمایشگاه شانگهای چین رونمایی شد. این خودرو که در چین تیگو 3 نام دارد اولین محصول کراس اوور چری محسوب می شود که بر اساس نسل دوم تویوتا راو 4 ساخته شده است. همانطور که اشاره کردیم اواخر دهه 80 شمسی تیگو 3 در ایران با نام ام وی ام X33 رونمایی شد و با وجود دیدگاه منفی که در آن زمان به خودروهای چینی حکمفرما بود توانست به علل مختلفی فروش قابل قبولی را کسب کند.
در تصویر بالا هم میتوانید کاتالوگ رسمی ام وی ام X33 کراس که از سوی مدیران خودرو منتشر شده است را تماشا کنید. با این وجود نمای جانبی این خودرو شامل درب ها و ستون ها کاملا با X22 یکسان بوده و تنها تغییر قابل مشاهده در این نما، رینگ های جدید X33 کراس هستند. فناوری به کار رفته در طراحی فضای داخلی آن محیطی ایده آل را برای 5 سرنشین خود ارائه می دهد. فیلم مربوط به آزمایش تصادف ام وی ام X33 که پلتفرم مشترک با مدل امروزی دارد، درادامهی برای شما کاربران عزیز آورده شده است. باید توجه کنید احتمال دارد مدل جدید (ساخت ۲۰۱۸) بهینهسازیهایی ازنظر ایمنی داشته باشد.
این خودرو تغییرات ظاهری قابلتوجهی را در مقایسه با نسخه اصلی تجربه کرده است. این شرکت کسبوکار خودش را در طول دو دهه گسترش داده است و اکنون یکی از خودروسازان بزرگ خصوصی به شمار میرود. جدیدترین محصول این شرکت برای بازار ایران، ام وی ام ایکس 33 کراس است که نسل چهارم این خودرو به حساب میآید. در ادامه این مطلب نیز تست و بررسی ام وی ام X33 کراس دندهای را از دیدگاه بخش خودرویی دیجیاتو خواهید خواند.
چراغ چکت هی الارم میده و نمایندگی هم دیاگ میکنه برطرف میکنه .با توربو و با این کیفیت بنزین نباید زیاد دور موتور رو بالا ببری . برای اطلاع از قیمت X33 CROSS اتوماتیک و قیمت X33 CROSS دنده ای کلیک کنید. کراساور تیگو 3 با ابعادی به طول ۴۴۱۹ میلیمتر و عرض ۱۷۶۵ میلیمتر و ارتفاع سقف ۱۶۵۱ ارائه میشود؛ در حالیکه فاصلهی محورهای آن ۲۵۱۰ میلیمتر است. در این مقاله از دیجیاتو، تست و بررسی ام وی ام X33 کراس را خواهید خواند. از معایب ام وی ام X33 جدید مصرف بالای سوخت و عایق بندی نامناسب آن است به طوری که صدای موتور آزاردهنده برای سرنشینان میباشد همچنین موتور نه چندان قوی و وزن نسبتاً زیاد آن باعث عملکرد نامطلوب می شود. سلام دوستانماشین رو به موقع تحویل دادن بهتون تاخیر ندارن من شهریور ثبت نام کردم.
قیمت و نمایندگی
قیمت ام وی ام X33 کراس دندهای از سوی مدیران خودرو معادل 850 میلیون تومان اعلام شده است. بنابراین نسخه ارتقا یافده ام وی ام X22 پرو، 12 درصد در تیپ دندهای و 7 درصد در تیپ اتوماتیک گرانتر از نسخه ساده تعیین شده است. البته در زمان نگارش این مطلب یعنی پاییز 1402، هنوز نسل چهارم ایکس 33 به صورت انبوه وارد بازار نشده است و قیمت آن در بازار آزاد مشخص نیست. ایکس 33 کراس از یک مانیتور تمام لمسی 10.25 اینچی با وضوح 1920x720 بهره میبرد. مانیتوری که امکان مدیریت هوشمند بخشهای مختلفی از خودرو را در اختیار شما قرار میدهد.
امکانات ایمنی X33 کراس
جدیدترین نسخه x33 برای بازار ایران، پلت فرم متفاوتی نسبت به نسخههای قبلی این خودرو دارد و با نام x33 کراس شناخته میشود. به همین دلیل امروز به سراغ بررسی مشخصات x33 کراس رفتهایم تا بیشتر با این کراساوور کوچک و جذاب آشنا شویم. نسخه دندهای ام وی ام ایکس 33 کراس که در اختیار دیجیاتو قرار داشت، فاقد بسیاری از آپشنهای نسخه اتوماتیک بود.
جدیترین رقیب ام وی ام ایکس 33 کراس در این رده قیمتی، BAC X3 Pro از خودروسازان بم خواهد بود. این کراساوور با قیمت تقریبی 900 میلیون الی یک میلیارد تومان آماده عرضه به بازار است تا محصول مدیران خودرو را تحت فشار قرار دهد. بنابراین در نبرد دو کراساوور همقیمت، برتری روی کاغذ با خودرویی است که به صورت انبوه و با قیمت رقابتی وارد بازار شود. لازم به ذکر است که انواع مختلف پژو 207 دندهای نیز با با قیمتی بین 550 الی 650 میلیون تومان از بازار آزاد قابل خریداری هستند.
مشخصات فنی ام وی ام X33 کراس
جدیدترین مدل ام وی ام X33 در ایران، با دو تیپ S و S اسپرت عرضه میشود که صرفا در جزئیات سپر جلو متفاوت هستند. در بخش طراحی، جلوپنجره این خودرو از نظر فرم ظاهری و گرافیک داخلی شباهت غیرقابل انکاری با اومودا ۵ دارد و ترکیب آن با چراغ ها نیز مجدداً شما را به یاد اومودا ۵ یا همان فونیکس FX مدیران خودرو می اندازد. در نمای کناری هم سعی شده است با اضافه کردن طرح دایاموند یا دراگون به آینه های کناری و نیز استفاده از دو خط رنگی در بخش رکاب و روف رک ها، چهره اومودا C3 نسبت به تیگو ۲ پرو یا همان X22 پرو خودمان، کمی متفاوت باشد. باقی قسمت های خودرو به خصوص بخش های کلیدی نظیر درها، طراحی کل درِ صندوق، ستون ها، سقف و… نسبت به ام وی ام X22 پرو که در چین با نام چری تیگو ۳X یا تیگو ۲ پرو شناخته می شود، دست نخورده باقی مانده اند. ام وی ام X33 کراس با دو موتور و گیربکس مختلف روانه بازار ایران خواهد شد.
چری X33 حتی شیشهی عقب را بهسادگی ها نکرده و با منحنی در قسمت پایین، متفاوت از مدلهای قبلی بهنظر میرسد. از مدتی پیش سبد محصولات مدیران خودرو به دو بخش ام وی ام و فونیکس تفکیک شده است. اکنون با کمرنگشدن هاچبک ام وی ام 315، ام وی ام X22 و ام وی ام ایکس 33 جایگاه مهمتری نسبت به گذشته پیدا کردهاند. موتور 2 لیتری 24 سیلندر با قدرت 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه قدرت را به جلو انتقال میدهد و قادر است ام وی ام ایکس 33 جدید را تا حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت پیش ببرد.
دید راننده و سرشینان داخل این کراساور بسیار خوب است و هنگام مانورهای شهری و پارک دوبل (دندهعقب)، فرمانپذیر خواهد بود. بنابراین همچون گذشته یک موتور ۳ سیلندر توربوشارژ به حجم یک لیتر، نیروی محرکه این کراس اوور کوچک را تامین میکند. حداکثر قدرت موتور ام وی ام X33 کراس، ۱۰۲ اسب بخار و بیشترین گشتاور هم ۱۵۰ نیوتن.متر است. با قطع تولید X33، که به نوعی گاو شیرده مدیران خودرویی ها به حساب می آمد، این شرکت همواره به دنبال ایجاد یک جایگزین برای این خودرو بود و در این بین حتا عرضه X55 پرو نیز نتوانست خلأ X33 را پر کند.
لکسوس LX 700h مدل 2025 به میدان آمد؛ مشخصات فنی و امکانات هیولای لوکس ژاپنی
ام وی ام X33 از نظر قوای فنی به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده بود که حداکثر می توانست 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این نیرو از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلوی خودرو منتقل می شد. نسخه جدید یا همان فیس لیفت این خودرو نیز از همین پیشرانه بهره می برد منتها جعبه دنده آن از نوع اتوماتیک CVT بود. ام وی ام X33 فیس قدیم با گیربکس دندهای نسبت به نسخه فیس لیفت که از یک گیربکس CVT استفاده می کرد کمی فرزتر بود و هماهنگی موتور و گیربکس در آن بهتر از نسخه فیس لیفت به نظر می رسید. ام وی ام X33 دندهای همچنین از نظر مصرف سوخت به صورت ترکیبی حدود 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر می سوزاند! مصرف سوخت ترکیبی فیس لیفت این کراس اوور هم 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر و شتاب آن نیز 13 ثانیه اعلام شده بود.
امکانات کمک رانندگی کراس اور جدید مدیران خودرو نیز به سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAC محدود می شوند. شارژر بیسیم و گرمکن صندلیهای جلو از جمله دیگر امکانات ایکس 33 کراس هستند. در ایکس 33 کراس درواقع فضایی شامل سه قسمت برای قرار دادن گوشیهای هوشمند در نظر گرفتهشده که یکی از آنها امکان شارژ بیسیم گوشی با توان 15 وات را دارد و سرنشینان میتوانند حین سفر، از امکان شارژ وایرلس بهره ببرند. همچنین سرنشینان جلو میتوانند در فصول سرد سال از گرمکن صندلیهای جلو بهره ببرند. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است.
در ام وی ام X33 کراس اتوماتیک زیر کاپوت پیشرانه ۱ لیتر توربوشارژ سه سیلندر مجهز است که مثل دیگر پیشرانه های چری فناوری AVL اتریش را دارد. این موتور توان تولید نهایت قدرت ۱۱۲ اسب بخار قدرت و نهایت گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر را دارد. شتاب صفر تا صد ام وی ام X33 کراس هم در تستهای غیر رسمی، بین 15 تا 17 ثانیه ثبت شده است اما گجت نیوز به کمک اکتان و تکنیک پنجه پاشنه، عدد 12 ثانیه را به دست آورده است. مصرف سوخت ام وی ام ایکس 33 کراس هم در حالت ترکیبی برابر با 6.1 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود.
طرح فروش نقدی MVM ایکس 33 کراس اتوماتیک
همچنین، نباید فراموش کرد هایما و هاوال با موتورهای توربوشارژ ۱.۵ لیتری همراهبا قیمت بیشتر درمقایسهبا X33 S، در زمانی حدود دوازده ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت میرسند. این محصول با سه چهره، سابقهی حضور دَهساله در بازار کشور دارد و محصولی شناختهشده محسوب میشود. هرچند مدلهای قبلی X33 ظاهر جذاب یا امکانات فراتر از انتظار نداشتند، بهدلیل قیمت مناسب و شرایط فروش اقساطی، موفق به جذب مخاطب شدند.
باید توجه داشت که این خودرو پیشرانه توربوشارژر نیز ندارد و بنابراین از دردسرهای نگهداری این نوع موتورها در امان خواهید بود. ما خودمون تارا داریم واقعا یه تومن هم نمی ازره همه چی انگار اسباب بازی هست آما این ماشین مثبت به قیمتش نمیگم ارزون هست اما نسبت خودروهای داخلی خیلی خیلی عالی هست. اما وقتی پا به داخل کابین ام وی ام x33 کراس میگذاریم، شخصیت مستقلی را میبینیم که تقریباً هیچ شباهتی به x22 ندارد.
در جلو چراغ های روشنایی روز بصورت خطی طراحی شده و پایین تر چراغ های اصلی در گوشه سپر دیده می شود. خطوطی که در چراغ روشنایی روز دیده می شود را می توان در خطوط کرومی جلوپنجره هم دید و این هماهنگی خوبی را در طراحی جلوی این خودرو رقم زده است. در قسمت پایین سپر، باربند، رکاب و سپر عقب قطعاتی با رنگ نارنجی یا قرمز بکار رفته که باعث می شود چهره اسپرت تری را در این کراس اوور کامپکت داشته باشیم. در طراحی این خودرو از خودروهای ژاپنی و کرهای کپی های متعددی صورت گرفته است.
علاوه بر ارتقاء چهره و امکانات داخلی، ام وی ام ایکس 33 کراس در زمینه ایمنی و آپشنهای رفاهی هم حرکت رو به جلو و بهبودی نسبت به ایکس 22 داشته است. X33 کراس با امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی عرضه میشود که نسبت به رقبا خصوصا خودروهای داخلی تفاوت آشکاری دارد. ازنظر کیفیت رانندگی، باید اعتراف کرد فنربندی و تعلیق مناسبی در X33 S وجود دارد و بهخوبی از دستاندازهای شهری عبور میکند.
شارژر بیسیم موبایل و گرمکن صندلیهای جلو
پیروزی شکستآمیز بهنوعی از پیروزی گفته میشود که بهدلیل تلفات و هزینههای بالا، تفاوتی با شکست ندارد. مدیران خودرو نیز با ارائه قیمتهای گرانمایه برای محصولات جدید خود، آنها را در معرض چنین رویهای قرار داده است. اندازه و ابعاد ام وی ام ایکس 33 کراس شامل 4200 میلی متر طول، 1760 میلی متر عرض و 1570 میلی متر ارتفاع میشود و فاصله محوری هم به 2555 میلی متر میرسد. استفاده از فناوری چراغهای ال ای دی در کنار رینگهای 17 اینچی، کالیپر ترمز دو رنگ، دی لایتهای منحصر به فرد و رنگ بندی جذاب، از مهمترین المانهای ظاهری در این کراس اور مدیران خودرو هستند. همچنین ام وی ام X33 کراس دارای آپشن ها و امکانات افزوده شده ای نظیر سیستم ورود و استارت بدون کلید، کلاستر دیجیتالی، شارژر وایرلس و ایربگ های کناری خواهد بود.
بااینحال آیا ام وی ام ایکس 33 کراس میتواند جایگاهی در حد و اندازه نسلهای پیشین خود داشته باشد؟ در ادامه متوجه خواهیم شد. ام وی ام X33 کراس شاسی بلند کامپکت مدیران خودرو است که در سبد محصولات این خودروساز بالاتر از ام وی ام X22 پرو قرار می گیرد. تاریخچه این محصول به هاچبکی برمیگردد که تجربه حضور ناموفق در ایران را نیز داشته است. در آخرین مطلب از اخبار خودرو گجت نیوز و در اولین خبر از سری مطالب تست و بررسی، به سراغ MVM X33 Cross خواهیم رفت.
همزمان با عرضه نسلهای بعدی چری تیگو 3 در چین، مدیران خودرو نیز نسخههای جدیدتری از ام وی ام X33 را روانه بازار کرد. درنهایت پس از قطع تولید این سری خودرو توسط چری، مدیران خودرو نیز ناچار شد تا ایکس 33 را از خط تولید خود کنار بگذارد. اگر هماکنون به وبسایت بینالمللی چری مراجعه کنید، دیگر اثری از چری تیگو 3 یا همان ام وی ام ایکس 33 خودمان نخواهید دید. ایکس 33 کراس با ورود به بازار فضای خالی میان X55 پرو و X22 پرو را از بین خواهد برد تا سهم بیشتری از بازار را برای مدیران خودرو در اختیار بگیرد. این خودروی برای نخستین بار در اواخر آبان 1402 با قیمت قطعی 897 میلیون تومان توسط مدیران خودرو به فروش رسید. چری برای طراحی کراس اور جدید خود از همان زبان طراحی خانواده اومودا استفاده کرده و بنابراین X33 کراس شباهت هایی به فونیکس FX یا همان چری اومودا 5 دارد.
انواع مدل های ام وی ام X33 در ایران
از این رو شرکت تصمیم گرفت تا تولید نسل چهارم این خودرو را براساس خودرویی متفاوت آغاز کند. آنچه در ایران با نام ایکس 33 کراس خواهیم داشت، درواقع نسخه جدید چری تیگو 2 پرو است که از سال جاری وارد چین و سایر بازارهای صادراتی شده است. مدیران خودرو اصرار دارد ام وی ام X33 کراس را متفاوت از ام وی ام X22 پرو جلوه دهد، بااینحال بهراحتی میتوان شباهت غیر قابل انکار این خودروها را متوجه شد.
با ورود به کابین این خودرو با یک طراحی بروز برخلاف نسخه های قبلی مواجه می شویم که نکتهای مثبت تلقی می شود. طراحی داشبورد از یک ظاهر ساده به ظاهری پویا با خطوط تند و تیز تبدیل شده است. متریال به کار رفته در داشبورد کیفیت نسبتا مناسبی دارند و همچنین فضای سرنشین ها در هر دو ردیف نیز مناسب و قابل قبول است. حفرهی مربوط به چرخهای جلو و عقب، دایرهی منظم نیستند و با حالت منحنی ارائه میشوند. در بخش جانبی خودرو تفاوت خاصی میان ام وی ام X33 کراس و ام وی ام X22 پرو مشاهده نمیشود، اما کشیدگی بیشتر نمای جلو، باعث میشود تا ظاهر جانبی خودرو جذابتر از قبل به نظر برسد.
این گیربکس در محصولات سطح بالاتر چری همچون آریزو ۶، تیگو ۷ پرو و آریزو ۵ توربو به کار رفته و به دلیل عملکرد مناسب مورد تحسین کارشناسان قرار گرفته است. در گذشته، چراغهای بزرگ در بخش عقب خودروهای چینی، خصوصا کراساورها را شاهد بودیم که چندان جذابیت نداشتند. البته، نباید فراموش کنیم مدل اولیهی ام وی ام X33 بهدلیل الگوبرداری واضح از کراساورهای ژاپنی مثل تویوتا راو 4 (نسل دوم و سوم) و سوزوکی گرند ویتارا، طراحی متناسبی در نمای پشت داشت. این خودرو برخلاف نمای روبهرو که در سالهای گذشته دستخوش تغییرات گسترده شده، تفاوت چشمگیری در نمای پشت مدلهای مختلف ندارد. این شرکت به لطف دو مزیت خود یعنی عرضه انبوه و شرایط فروش اعتباری، میتواند همچنان در این بازی حضور داشته باشد. بااینحال نباید از یاد برد که نسل چهارم ام وی ام ایکس 33، نمیتواند به اندازه نسلهای قبلی خود راحت فروخته شود.
برای مثال دوربین 360 درجه یا سیستم ورود و استارت بدون کلید از این نسخه حذف شدهاند. البته اگر اختلاف قیمت 170 میلیون تومانی احتمالی بین نسخه دندهای و اتوماتیک را در نظر بگیریم، ممکن است حذف این آپشنها چندان برای مصرفکننده نهایی مهم نباشد. قیمت این خودرو قطعا بالاتر از ام وی ام X22 پرو خواهد بود و این یعنی قیمتی بالاتر از ۱ میلیارد تومان را برای این کراس اوور خواهیم داشت. بر اساس قیمت و سگمنت رقبایی مثل جک S3 و یا بک X3 پرو را برای این خودرو خواهیم داشت که البته باید دید واکنش بازار نسبت به این کراس اوور چگونه است.
{سیستم تعلیق و فرمان
|}در تصاویر، بهوضوح میتوان دید اتاق خودرو دربرابر تصادف روبهرو مقاومت نسبتا خوبی نشان میدهد و فضای اختصاصی سرنشین را حفظ میکند. خودرو آزمایششده کاملا از مسیر مستقیم منحرف میشود و حتی چرخهای عقب همراهبا بدنه از سطح زمین فاصله میگیرند. کابین ام وی ام ایکس 33 کراس ظاهری شبیه به خودروهای لوکس دارد، اما مواد استفادهشده در ساخت آن اقتصادیبودن را یادآور میشوند. بنابراین با خودرویی روبهرو هستیم که ظاهری زیبا دارد، اما این ظاهر زیبا از پلاستیک خشک ساخته شده است. نمای عقب X33 کراس نیز بی شباهت به FX نبوده و چری از چراغ های به هم پیوسته در این خودرو استفاده کرده که نوشته MVM نیز در وسط آن ها دیده می شود. ایکس 33 کراس اتوماتیک 1314 کیلوگرم وزن داشته و به صورت میانگین 6.1 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی مصرف می کند.
در بخش عقب نیز چراغهای کوچک که نمای چندان جذابی نداشتند، توسط یک خط قرمز رنگ به یکدیگر متصل شدهاند. این کار باعث شده است تا سبک طراحی قسمت عقب خودرو با سایر اجزای آن هماهنگ به نظر برسد. بااینوجود همچنان خروجیهای تقلبی اگزوز در قسمت پایین سپرها مشاهده میشوند که نمای چندان جذابی در سال 2023 ندارند. در داخل تریم دو رنگ را داریم که نسبت به آنچه در X33 قدیمی دیده می شد بسیار جذاب تر استو کابین این خودرو پیشرفت خوب چینی ها در سال های اخیر را به ما ثابت می کند چراکه المان های داخلی با دقت و به زیبایی طراحی شده اند.
ام وی ام X33S توربوشارژ نیز آخرین عضو این خانواده است که در واقع می توان آن را تر و فرز ترین نسخه ام وی ام X33 دانست. تاکنون سه نسل از این کراس اوور توسط مدیران خودرو به بازار ایران معرفی شده است و وجه اشتراک همه آنها پلتفرم آن و موتور مشابه بوده است. اما نسل جدید این خودرو با نام MVM X33 Cross، با سه نسل قبلی متفاوت خواهد بود. ام وی ام ایکس 33 کراس چهارمین نسل از این کراس اوور در ایران است که در سال 1402 معرفی و به فروش می رسد. ام وی ام ایکس 33 کراس از موتوری متفاوت نسبت به نسل های قبلی بهره می برد و البته بر روی پلتفرم متفاوتی توسعه یافته است. با کارمادیو همراه باشید تا درباره مشخصات ام وی ام X33 کراس بیشتر بدانید.
در نمونه دنده دستی پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی ۴ سیلندر را داریم که توان تولید ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور را دارد و قدرت از سریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. این همان مشخصات فنی ای است که قبل تر در ام وی ام X22 پرو هم دیده می شد. در هر دو نسخه دستی و اتوماتیک بنظر می رسد خروجی های فنی برای یک کراس اوور کوچک شهری مناسب و منطقی باشد.
در نمای جانبی خوشبختانه سایز رینگ ها ارتقا پیدا کرده و در نمای عقب هم گرافیک داخلی چراغ های اصلی بروز شدهاند. همچنین قاب تایر زاپاس بازطراحی شده و هماهنگی بیشتری با این نما پیدا کرده است. سلام من x33 کراس اتومات گرفتم، با توجه به جعبه دنده ۹ سرعته cvt بهترین شتاب و قدرت را انتقال میده و موقع تغییر سرعت و دنده بدون سر و صداست. تمام دنیا دارند به سمت گیربکس های cvt و سبک با ۳ سیلندر با شتاب و قدرت بیشتر و همچنین موتورهای برقی و غیره میرند که خودرو وزن کمتر ومصرف سوخت کمتری داشته باشه.
{امکانات رفاهی و آپشن ها
|}در نمای جلو چراغ های اصلی در سپر قرار گرفته و دیلایت ها با طراحی نوینی در جلوپنجره فریم لس این خودرو حل شده اند. ایکس 33 کراس، از جدیدترین کراس اورهای مدرن مدیران خودرو است که با زبان طراحی روز دنیا پا به بازار ایران گذاشته است. این کراس اور، نه تنها از طراحی هیجانانگیز و بهروزترین امکانات رفاهی و ایمنی صنعت خودروی جهان بهره میبرد، بلکه با الهام از آینده، هنر و تکنولوژی، نماینده سبک زندگی جدید امویام تحت عنوان کراس لایف است. با ورود به کابین این خودرو تنها موردی که تفاوت یافته است غربیلک فرمان خودرو بوده که شبیه به دیگر محصولات جدید مدیران خودرو است. باقی موارد تغییری پیدا نکرده و همان ظاهر زیبا و نسبتا ارگونومیک X33S در این خودرو وجود دارد. سیستم تعلیق ام وی ام X33 کراس در هر دو نسخه اتوماتیک و دندهای از نوع مکفرسون در جلو و میله پیچشی در عقب است.
با عرضه نسل اول MVM X33 در ایران رفته رفته شرکت های دیگر نیز به این فکر افتادند تا از سرزمین اژدها خودروهایی در این کلاس را به بازار معرفی کنند. فروش بالای X33 در ایران در کنار پیدا شدن رقبای هموطن در این سگمنت مدیران خودرو را برآن داشت تا نسل های بعدی و در واقع فیس لیفت های جدید این خودرو را به بازار عرضه کند. همین موضوع سبب شد تا در این مدت بیش از یک دهه دو نسخه فیس لیفت جدید دیگر نیز از ایکس 33 در ایران معرفی شود. ام وی ام X33 فیس لیفت و ام وی ام X33S دو فیس بعدی از این خودرو بودند که به ترتیب طی این چند سال به بازار ایران عرضه شدند.
اما فراموش نکنیم که این ترکیب رنگی به مراقبت بیشتری از سوی مالک نیاز دارد. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.
به این ترتیب، مدیران خودرو این بار به سراغ نسخه فیس لیفت X22 پرو رفته است. این خودرو به تازگی توسط کمپانی چری معرفی شده است و نام آن برای بازارهای هدف چری، همچون روسیه، اومودا C3 خواهد بود، اما این خودرو در ایران با برند MVM و تحت نام ایکس ۳۳ کراس عرضه می شود. امویام X33 S تا زمانیکه ارزانتر از هایما S5 و هاوال H2 باشد، بهدلیل قدرت بیشتر و ظاهر بهتر درمقایسهبا لیفان X60 و چانگان XC35، پرتقاضا باقی خواهد ماند. البته، نباید فراموش کرد برچسب قیمتی بیش از ۲۰۰ میلیونتومان برای کراساور کامپکت چینی هنوز برای خریدار ایرانی با درآمد کنونی پذیرفتنی نیست. افزونبراین، سابقهی مدیران خودرو و حضور طولانیمدت ام وی ام X33 در بازار ایران، خیال مردم را از بابت خدمات پس از فروش و گارانتی و تأمین قطعات این خودرو در سالهای آینده راحت میکند. تجربه نشان داده حضور کوتاهمدت محصولی چینی در بازار ایران، به هزینههای سنگین تعمیر، کمبود لوازم یدکی، فقدان متخصص فنی و درنهایت، افت شدید قیمت در بازار دست دوم منجر خواهد شد.
در اولین ویدیو تست و بررسی اختصاصی گجت نیوز به سراغ خودرو کراس اور ام وی ام ایکس 33 کراس – MVM X33 Cross رفتیم تا زیر و بم آن را بالا و پایین کنیم. ایکس 33 کراس CVT در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل تورشن بیم بهره می برد. ترمز های این خودرو نیز در هر چهار چرخ از نوع دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر ABS و EBD نیز مجهز است. در ادامه با مشخصات MVM X33 CROSS بهعنوان محصول جدید مدیران خودرو آشنا میشویم. این هاچبک کراس یا کراساوور کامپکت به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش، حدود 7.5 لیتر بنزین میسوزاند که رقم مطلوبی به حساب میآید.
همچنین قابل ذکر است که این خودرو از استانداردهای عدم آلایندگی یورو 6 پیروی می کند. هر دو نوع گیربکس بسته به نیازی که راننده داره و سبکی که باهاش رانندگی میکنه ، مزایا و معایب خودشوداره.تعمیرکارای گیربکس AT راحت تر پیدامیشن وجایگزینی قطعاتش بهتره اماخب از اونطرف CVTبازده سوخت بهتر و شتاب بیشتری داره .. ATبیشتر داره استفاده میشه وتحمل بار گشتاوری ش هم بیشتره .خلاصه اینکه نمیشه نسخه کلی پیچید .
هرچند این چراغها گرافیک جذابی دارند اما طرح آنها چندان با استایل کلی خودرو هماهنگ نیست. البته در هر صورت، این سبک طراحی باعث شده است تا نمای عقب ام وی ام x33 کراس نسبت به x22 مدرنتر دیده شود. نمایشگر مرکزی 10.5 اینچی در امتداد صفحه کیلومتر قرار گرفته تا ظاهر یکپارچه و بهروز پیدا کند.
مشخصات x33 کراس تفاوت چندانی با ام وی ام x22 پرو ندارد و در این خودرو هم شاهد یک پیشرانه سه سیلندر 1 لیتری توربو و گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) هستیم. حداکثر گشتاور پیشرانه x33 کراس مشابه پیشرانه x22 پرو و برابر با 150 نیوتن متر است اما حداکثر قدرت آن 10 واحد بیشتر شده و به 112 اسب بخار رسیده است. در فضای داخلی نیز، تفاوت زیادی بین X33 S امروزی با مدلهای گذشته وجود دارد. ازنظر مواد بهکاررفته در کابین و صندلیها، رضایت نسبی برای خریدار ایرانی فراهم میشود. ترکیب ادوات الکترونیک نمایشگر و پنل پشت فرمان با خطوط داشبورد و حفرههای خروجی هوا برای تهویهی مطبوع رضایتبخش هستند و نمای داخلی درها با قطعات نقرهای و پوشش چرم مصنوعی، چشمنواز بهنظر میرسند. بهعقیدهی نگارنده، نمای داخلی X33 S درمقایسهبا دیگر کراساورهای کامپکت چینی در بازار ایران، برتری نسبی دارد و حس بهتری به سرنشین میدهد.
مشابه نمای روبهرو، فضای داخلی ام وی ام X33 در مدل جدید کاملا متحول شده است. فرمان مدرن با فریم فلزی و نمایشگر بزرگتر همراه جایگاه ویژه در داشبورد و طراحی خلاقانه برای مجرای خروجی هوا، جلوهای تازه برای سرنشین فراهم میکند. در مدل X33 S اسپرت که نسخهای ویژه در بازار ایران محسوب میشود، ادوات سرخرنگ در بعضی قسمتهای داشبورد و پوشش داخلی درها دیده میشوند. همانطور که گفته شد این خودرو محصولی از نشان اومودای چری با نام اومودا ۳ است. بر همین اساس می توان المان های طراحی مشابه زیادی را با اومودا ۵ یا همان فونیکس FX در این خودرو دید.
بنابراین کیفیت سواری آن در صندلیهای ردیف دوم کمی خشک احساس میشود تا هندلینگ و پایداری این کراس اوور کوچک حین عبور از پیچها در حد استاندارد و ایمن قرار داشته باشد. البته موفقیت ام وی ام x33 کراس در بازار وابستگی زیادی به نحوه قیمتگذاری شرکت مدیران خودرو هم دارد. این موضوع هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است اما با توجه به اینکه مشخصات x33 کراس بین x22 پرو و x55 پرو قرار میگیرد، انتظار داریم قیمت آن هم کمی گرانتر از x22 پرو و ارزانتر از x55 پرو باشد.
قیمت خودرو mvm 550 صفر